11 kruiisitrendi ja ennustust 2019 aastaks

Instagram on plahvatuslikult kasvatanud reisimise ja ka kruiiside populaarsust. Keskmiselt tehakse päevas 351 mln #travel postitust.

• Heaoluteenused ja tervislik eluviis
Kruiisile tullakse üha enam eesmärgiga end täielikult välja puhata ja akusid laadida. Wellness-spaade ja trendikate fitnesstreeningute tähtsus kasvab, hapnikubaarid ja tervislikud dieetmenüüd saavad kruiisilaevadel igapäevaseks.

Kruiisilt oodatakse erilisi kogemusi
Puhkajad eelistavad vaatamisväärsustele seni nägemata kultuurilisi elamusi ja seikluslikke kogemusi nt
Machu Picchu vallutamine, toidukoolitused Le Cordon Bleu kokkade juhtimisel, veinimajade külastused jms.

Laevaäpid ja moodne tehnoloogia
Kruiisifirmad võtavad kasutusele uusi personaalsust võimaldavaid tehnoloogilisi vidinaid – kaasaskantavad randmepaelad, kaelarihmad ja võtmehoidjad – selleks, et reisijad saaksid nautida laeva teenuseid ja kruiisipuhkust parimal võimalikul viisil.

Vastutustundlik reisimine
Reisijate jaoks on tähtis, et kruiisifirmad teevad koostööd kohalikega säilitamaks kohapealset kultuuripärandit, panustavad sihtkohtade vaatamisväärsuste ja keskkonna säilimisse ning võtavad kasutusele tehnoloogiaid, mis vähendavad reisimise ökoloogilist jalajälge.

Uus luksus – seni ligipääsmatute paikade külastamine
Reisijad soovivad külastada Galapagose saari, Antarktikat, Mekongi jt sihtkohti, kuhu varem ei pääsenud ja nüüd saab minna kruiisilaevaga.

• Z-põlvkond merel
Seiklusmeelne Z-põlvkond (sündinud 1997−2003) on paari aasta pärast suurim kruiisijate sihtrühm edestades senist liidrit Millenniumi põlvkonda. Z-põlvkond ihkab külastada erinevaid sihtkohti ja kogeda unikaalseid elamusi.

Kõrghooajavälised seiklused
Üha enam kruiisitakse väljaspool tipphooaegu, et kogeda elu-elamusi ka külmadel kuudel. Reisitakse vaatama virmalisi või pingviine, külastama Euroopa jõuluturge jne.

Töötavad nomaadid
Töö ja puhkuse ühendamine on tõusev trend. Tänapäeva reisijad eelistavad puhkusereise, kus on tingimused kaugtööks. Eelistus kuulub kruiislaevadele, kes pakuvad WiFit.

Naiskruiisijate arv kasvab
Kuna naiste osakaal kruiisijate seas on üha suurem, siis kruiisifirmad koostavad naiste huvidest lähtuvaid marsruute ja eriprogramme.

Üksikreisijate arv kasvab
Google`i otsingus on “solo/üksi reisimine” kasvava populaarsusega märksõna. Kruiis on üks mugavamaid reisimisviise üksikutele, pakkudes samas hea võimaluse suhtlemiseks teiste reisijatega ja uute suhete loomiseks.

Allikas: Cruise Lines International Association

Kruiisipäring

Kruiisikeskus Facebookis