11 kruiisitrendi ja ennustust 2019 aastaks
• Instagram on plahvatuslikult kasvatanud reisimise ja ka kruiiside populaarsust. Keskmiselt tehakse päevas 351 mln #travel postitust.
• Heaoluteenused ja tervislik eluviis
Kruiisile tullakse üha enam eesmärgiga end täielikult välja puhata ja akusid laadida. Wellness-spaade ja trendikate fitnesstreeningute tähtsus kasvab, hapnikubaarid ja tervislikud dieetmenüüd saavad kruiisilaevadel igapäevaseks.
• Kruiisilt oodatakse erilisi kogemusi
Puhkajad eelistavad vaatamisväärsustele seni nägemata kultuurilisi elamusi ja seikluslikke kogemusi nt
Machu Picchu vallutamine, toidukoolitused Le Cordon Bleu kokkade juhtimisel, veinimajade külastused jms.
• Laevaäpid ja moodne tehnoloogia
Kruiisifirmad võtavad kasutusele uusi personaalsust võimaldavaid tehnoloogilisi vidinaid – kaasaskantavad randmepaelad, kaelarihmad ja võtmehoidjad – selleks, et reisijad saaksid nautida laeva teenuseid ja kruiisipuhkust parimal võimalikul viisil.
• Vastutustundlik reisimine
Reisijate jaoks on tähtis, et kruiisifirmad teevad koostööd kohalikega säilitamaks kohapealset kultuuripärandit, panustavad sihtkohtade vaatamisväärsuste ja keskkonna säilimisse ning võtavad kasutusele tehnoloogiaid, mis vähendavad reisimise ökoloogilist jalajälge.
• Uus luksus – seni ligipääsmatute paikade külastamine
Reisijad soovivad külastada Galapagose saari, Antarktikat, Mekongi jt sihtkohti, kuhu varem ei pääsenud ja nüüd saab minna kruiisilaevaga.
• Z-põlvkond merel
Seiklusmeelne Z-põlvkond (sündinud 1997−2003) on paari aasta pärast suurim kruiisijate sihtrühm edestades senist liidrit Millenniumi põlvkonda. Z-põlvkond ihkab külastada erinevaid sihtkohti ja kogeda unikaalseid elamusi.
• Kõrghooajavälised seiklused
Üha enam kruiisitakse väljaspool tipphooaegu, et kogeda elu-elamusi ka külmadel kuudel. Reisitakse vaatama virmalisi või pingviine, külastama Euroopa jõuluturge jne.
• Töötavad nomaadid
Töö ja puhkuse ühendamine on tõusev trend. Tänapäeva reisijad eelistavad puhkusereise, kus on tingimused kaugtööks. Eelistus kuulub kruiislaevadele, kes pakuvad WiFit.
• Naiskruiisijate arv kasvab
Kuna naiste osakaal kruiisijate seas on üha suurem, siis kruiisifirmad koostavad naiste huvidest lähtuvaid marsruute ja eriprogramme.
• Üksikreisijate arv kasvab
Google`i otsingus on “solo/üksi reisimine” kasvava populaarsusega märksõna. Kruiis on üks mugavamaid reisimisviise üksikutele, pakkudes samas hea võimaluse suhtlemiseks teiste reisijatega ja uute suhete loomiseks.
Allikas: Cruise Lines International Association