Lõuna-Ameerika kruiis. Eesti 100.juubel ekvaatoril

Veebruar-märts 2018
Marsruut:
TshiiliPeruuEcuadorCosta RicaPanama kanalKolumbiaUSA

Kodust lahkusime 08.02.2018 1 vahepeatus oli Helsingis. Jätkulend oli Londonisse ja sealt lendasime edasi otse Santiago de Tshiilisse. Otselend kestis 15 tundi.

Saabumine Santiago de Tshiilisse 9.02.2018. Hotelliks oli Mercury Central südalinnas. Viibisime Santiagos 3 päeva, järgmised 5 päeva Valparaisos ja tutvusime linnadega omal käel ja organiseeritud linnaekskursioonidel.
Valparaisost sõitsime bussiga 17.02.2018 kohta nimega San Antonio, kus asub Norwegiani laevade terminal. Sealt läksime laevale nimega Norwegian Sun, mis on tõlkes Norra päike.
Laevas on 14 söögikohta, 12 baari, spaa, spordinurk, jõusaal, Stardust teatri ja kontserdisaal, kasiino ja internetikohvik, raamatukogu, ööklubi, 3 basseini, 5 mullibasseini. Laevas oli 1936 kruiisi turisti ja 906 meeskonna liiget. Laeval oli 13 korrust.

18.02.2018 hommikul saabumine Tshiili linna Coquimbosse, lahkusime sealt õhtul kell 17.00. Jalutasime linnas, külastasime suurt kaubanduskeskust. Sõime. Õhtul vaatasime ja kuulasime Stardusti kontserdisaalis Brasiiliast pärit Beatlesite kontserti. Oli päris lahe järgitegemine.

19.02.2018 oli merepäev. Tegemist oi kui palju! Hommikul sööma, siis 12 korrusele päevitama, siis jälle sööma ja kohvitama, siis päevitama. Õhtul enne õhtusööki väiksed kokteilid a la Bahama Mama. Õhtusöök pearestoranis. Õhtu lõpuks Stardusti teatris muusikalilaadne etendus “What the World Needs Now”, Burt Bacaraci loomingust.

20.02.2018 viimase Tshiili värviliste majadega linna Arika külastus. Jätame nägemist Tshiiliga. Linna keskosa oli väga ilus oma risti- rästi kitsaste tänavate ja paljude kohvikutega. Kõikjal lopsakad palmid ja erksavärviliste õitega põõsad. Jalutasime ja põikasime poodidesse. Tagasi laevas, suundusime kohe sööma, sest kulutatud kalorid vajasid taastamist. Õhtul baari külastus ja Stardusti teatrisaalis Beatlesite kloonide tempokas kontsert nimega Abbey Road Beatles. Oli päris tore, poisid tõmbasid saali ka kaasa laulma noorusest tuntuid meloodiaid. Eesti peaks nad meie laulupeole kutsuma.

21.02.2018 oli merepäev. Jätkame mittemidagi tegemise nautimist. Hommikusöök, kohvipaus, lõuna, baari külastus, õhtusöök ja kultuuriline meelelahutus teatrisaalis. Seekord oli Duo Siquiera Lima Peruust.

22.02.2018 Saabumine Peruusse. Laev maabus Callao sadamasse. Läksime reisikaaslasega maale, kust Callao sadamast viidi bussidega sadama terminali. Edasi tuli ise hakkama saada, sest meil ei olnud ekskursiooni võetud. Seni, kui arutasime, mida ette võtta, tulid meie juurde üks mees ja naine. Selgus, et nad olid ka kahekesi ja otsustanud takso kasuks ning otsisid kaaslasi, kellega koos Peruu pealinna Limat külastada. Saime auto koos juhiga, kes oli nõus meid 5 tundi mööda Limat sõidutama 80 usa dollari eest. See jagunes neljale, nii saime 5 tunnise ekskursiooni igaüks 20 dollari eest.

Sharon ja Denzil Floridast Miamist olid lahedad. Meil oli päris lõbus. Taksojuht oli ka tore. Veidi oli raskusi arusaamisega juhi jutust, kuna rääkis üpris kehvasti inglise keelt. Kuid ta andis endast parima. Lima asub Callao sadamast 15 km kaugusel. Kõigepealt läksime Lima kesklinna, mis oli kaunis oma koloniaalstiilis hoonetega. Sattusime sinna, kui Peruu presidendi lossi ees toimus orkestrimuusika saatel vahtkonna vahetus. Rahvast oli seda sündmust uudistamas hulgi. Temaga koos külastasime ka muuseumi, kus sai veidi aimu inkade kultuuriloost Peruus. Nägime ka kahte suurt püramiidi, mis asusid linnas. Hiljem viis taksojuht meid ilusasse väikelinna ookeani ääres, nimega Miraflores. Sealne ilus park on inspireeritud Barcelona kunagise kuulsa arhitekti Antonio Gaudi loomingust. Sarnasust Barcelonaga jagus. Seal oli ka võimas armastajate skulptuur. Sõbrapäeval olnud seal väga palju paare, kes püüdsid samu poose võtta, nagu taiesel. Kuidas kõik välja nägi, võib vast ette kujutada.
Tagasi laeva tulime umbes kella 17 paiku ja siirdusime kohe lõunatama. Puhkasime veidi, baaris mõned kokteilid lisaks ja oligi õhtu käes. Jälle Stardusti teatri külastus. Seekord oli kavas lõbus “Rock You Tonight”. Rahvas rokkis täiega. Muusikat ja lavashõud tegi laeva bänd.

23.02.2018.a. Peruu külastamine jätkub. Saabumine Salaverry sadamasse. Hommikusöök ja minek linna nimega Trujillo. Linna viidi shuttle bussidega, sõit kestis 40 minutit. Peruu oli inkade impeeriumi keskus. Ajalooline linna keskus kuulub UNESCO kaitse alla. On tõesti väga kaunis ja hästi hooldatud. Jalutasime ja imetlesime kauneid maju ja loodust. Soov oli sellest kaunist kohast koju paar kaarti saata, kuid see ei õnnestunud. Postiteenus on sõna otseses mõttes halb. Postkontoris töötas ainult üks teenindaja ja rahvast oli palju, sest üks klient oli oma mitmesaja kirjaga leti ees ja ma oleksin pidanud ootama pea kaks tundi, et paari marki kätte saada. Mul kahjuks nii palju aega ei olnud. Nii jäidki kaardid saatmata. Kahju, et Peruu postitempel mu kollektsioonis puudu jääb. Tagasi laeva, õhtusöök ja Stardusti teatri külastus. Seekord olid rahvast lõbustamas kaks tantsupaari Argentinast, Buenos Airesest. Etenduse pealkiri oli “Talendid Pampas Devils.” Kõlas ilus tangomuusika. Talendid andsid kena tantsuetenduse. Tango on ikka üks ilus tants. Möödus jällegi üks päev.

24.02.2018 Merepäev. Tähtis päev tähtsate sündmustega. Päev algas õnnitlemisega, sest mu kallis reisikaaslane sai 70. Sellest veel vähe, meie väike armas Eesti tähistas samal päeval 100.a. juubelit. Samal päeval ületasime ka ekvaatori. Pole vist palju eestlasi, kes meie riigi suurt aastapäeva ekvaatoril tähistavad. Meie just seda tegime. Wow! Olime ise selle üle väga õnnelikud. Nagu ekvaatoril ikka, oli ilm väga ilus ja päiksepaisteline. Ekvaatori ületamise puhul oli väike ja tagasihoidlik tähistamine. Anti ka tunnistused ekvaatori ületamise kohta.
Muusika saatel saabus vetekuningas Neptun koos kaaskonnaga. Muusikat ja mürtsu jagus ja rahvas rõõmustas. Käisin laevalael enne lõunat ja pärastlõunat veidi päevitamas. Neegriks päevitan luuni ma, et saada pruuniks 2. juuniks. Mul õnnestus vist näha isegi suuri mereloomi. Kes nad olid, ei saanud aru, kuid suuri veejugasid kõrgele õhku nagu purskkaev, nägin mitmeid kordi. Kas olid delfiinid või vaalad, ei tea. Õhtusöögi leppisime kokku meie uute sõpradega Floridast. Nad teadsid meie riigi tähtsast päevast, ning reserveerisid laua toredasse Seven Seasoni restorani. Siis said meie lauakaaslased teada ka reisikaaslase suurest päevast. Sõime õhtust, jõime head veini ja jutustasime kokku 2,5 tundi. Kahe suure tähtpäeva tähistamine oli väga meeleolukas ja tore. Juttu jätkus, sest meie lauakaaslased Sharon ja Denzil on maailmas palju rännanud. Ka Tallinnat nad teadsid, sest olid seal käinud. Igati tore sündmus suure päeva lõpetamiseks.
25.02.2018.a. Saabumine Ecuadori sadamalinna Mantasse. Linn suhteliselt tagasihoidlik. Avastasime kena jaheda koha. See oli suur ja ilus kaubanduskeskus. Leidsime üles toidupoe ja ostsime mälestuseks Ecuadori shokolaadi ja kohvi. Tavaline kruiisipäev, mille lõpetasime jälle Stardusti teatris. Seekord olid esinejateks Argentiinast pärit poisid. Trupi nimi oli IMPACT. Oli päris omapärane esinemine. Poisid tagusid trumme, mängisid pilli, laulsid ja tantsisid. Multitalendid!

26.02.2018. Jälle oodatud merepäev.
FREESTYLE DAILY leht algas meeldetuletusega Your vacation never ends. Tegemist nagu alati oli hästi palju. Söömine, üritused jne. Käisime kuulamas Pink Floydi muusikat. Õhtu lõppes karnevalipeoga basseinide ääres.

27.02.2018. Costa Rica avastamise päev.
Saabusime sadamasse hommikul kell 9. Sõime varakult ja saime juba kella 10 ajal linnaga tutvuma minna. Ekskursiooni pakkujad said reisikaaslase ära räägitud ja nii ta kadus paljudeks tundideks. Mina avastasin linna omal käel. Tundus olevat päris turvaline, sest hirmu ei tundnud kordagi. Leidsin huvitavaid suveniire ja keskpäevaks isegi ühe toreda kohviku. Tellisin kohvi ja seal oli ka internet. Veetsin arvutiga paar tundi. Laadisin pilte Facebooki, vaatasin üle oma eposti. Tutvusin uudistega lugedes ainult pealkirju, sest selle ajaga, kui polnud internetis olnud, oli uudiseid palju kogunenud. Kõige rohkem hirmutas Eesti ilm, pidi tulema 28 kraadi külma, prrr…. , meil aga 34 kraadi sooja. Õhtusöök toredas laevarestoranis, seejärel jälle teatrisaali, kus seekord oli programmis varietee.

28.02.2018.a. Jälle ilus merepäev.
Nagu ikka, oli ilm imeilus. Söömine, kohvitamine, sekka ka kokteilid, üritused päev läbi ja õhtu tipuks tore etendus Stardusti teatris. Seekord olid esinejad kuumast Brasiiliast. HELVIS. AN ELVIS TRIBUTE, by Helder Moreira. Kontsert oli tempokas, sest päris Elvisel olidki kõik väga ilusad lood. Möödus jällegi üks päev.

1.03.2018. Kruiisi tipphetk oli Panama kanali läbimine.
Veidi ajaloost. Kanali rajamist otsustati juba 1880.a, kuid finantsilised ja troopilised probleemid ruineerisid initsiatiivi seda teha. Kui Panama iseseisvus 1903.a, siis koos USAga alustati ehitusega, et rajada läbikäik Vaiksest ookeanist Atlandi ookeani. Panama kanal avati laevade läbimiseks 15.08.1914.a. 1994.a. nimetati kanal üheks seitsmendaks moodsa aja imeks. Kanali pikkus on 80 km. Kanalil on Miraflorese lüüs, Pedro Migueli lüüs ja Gatuni lüüs. Kanal töötab 7 päeva nädalas ja 365 päeva aastas. Igatahes on Panama kanal väga võimas. Meie laev läbis kanali poole päevaga. Huvitavat ja põnevat vaatamist jätkus, sest suurte ja võimsate kauba- ja kruiisilaevade läbimist läbi kitsa kanali ei näe mitte iga päev.
Panama kanali läbimine oli nii tähtis sündmus, et igale kruiisituristile anti ka vastav tunnistus. Wow! Mälestus missugune! Muidugi jätkus aega ka muudeks tegevusteks. Õhtu lõpetuseks aga jällegi üks meeleolukas kontsert. Esinejaks Kuubas sündinud ja Las Vegases elav ja tegutsev artist vokalist Noybel Gorgoy. Oli päris ilusa häälega ja kena noor daam. Laulis Ladina Ameerika laule. Ta ütles publikule, et kui te ei saa aru sõnadest, siis nautige head muusikat. Publik võttis aktiivselt kontserdist osa, sest paljud oskasid hispaania keelt ning laulsid kaasa. Nagu väike laulupidu! Õhtu lõppedes veidi head Muscato veini ja magama, sest tulemas oli viimane riik Kolumbia.

02.03.2018. Tere tulemast Cartagenasse Kolumbias.
Saabusime Kolumbia sadamalinna Cartagenasse hommikul kell 10.00. Läksime linna omapäi uudistama, kuni meile avanes võimalus liituda ekskursiooniga. Giidiks oli tore kolumbia neiu Ketty, kes viis meid vaatama vanalinna põnevamaid kohti. Saime esmalt näha võimast San Felipe de Barajas kindlust, Vanalinna müüri, Plasa Santa Domingo väljakut jne. Külastasime ka Smaragdi muuseumi, sest Kolumbia mägedes on siiani rikkalikud smaragdi leiukohad. Ekskursioon kestis pea 4 tundi ja läks maksma ainult 10 usa dollarit. Ekskursiooni lõpuks viis ta meid ka toidupoodi, kust saime osta autentset kolumbia kohvi.
Suuruselt on Cartagena Kolumbia viies linn rahvaarvuga 893000 inimest. Linnale andsid hispaanlased nime samanimelise lahe järgi juunis 1533.a. Juba 1984.a alates on ilus koloniaalstiilis Cartagena vanalinn UNESCO kaitse all. Linn on ka seda väärt, sest on tõesti kaunis ja hoolitsetud. Turiste ja linna külalisi ka palju. Esimest korda FREESTYLE DAILYs hoiatati tänasel päeval, et me ei riputaks endale külge väärisehteid ja hoiaksime oma asju hoolikalt ja diskreetselt, sest on kuritegevuse oht. Hmh… Pidasime seda meeles ja õnneks ei juhtunud midagi hirmsat.

Enne laeva tagasi minekut uudistasime sadamas toredat linnuparki. Linde mitut masti. Olid ilusad graatsilised roosad flamingod, uhkete sulgedega paabulinnud, mõned tuukanid ja hästi palju ja erivärvilisi papagoisid. Pildistasime, filmisime ja vaatasime niisama. Et interneti ühendus oli aeglane, siis netti ei pääsenud. Tagasi juba omaseks saanud laevas sai kõigepealt võetud hiline lõuna, seejärel veidi aeg puhkuseks. Õhtu lõpetuseks jällegi kontsert Stardusti teatris. Seekord oli klassikalise muusika kontsert Atlantis String nimelise trio esituses. Reka, Abel ja Matyas on pärit Ungarist. Nad esitasid klassikalist muusikat alustades suure baroki geeniuse Vivaldi Aastaaegadega. Mõned 14. sajandi romantilised lood, kuulsaid tangomeloodiaid ja lõpetades 21. sajandi muusikaga. Oli tore tõdeda, et mitmesaja aastatagune muusika elab edasi ka tänapäevas. Igati hea kontsert oli. Möödus jällegi üks päev.

03.03.2018. Kaunis ja oodatud merepäev.
Veidi päevitamist, kohvitamist, söömist ja märkmete tegemist. Õhtul aga eriti palju tähtsaid üritusi.  Õhtune kontsert oli väga lõbus ja huvitav. Oli varieteed. Laulu vokalistide esituses. Samuti tempokaid tantsunumbreid. Kontserdi lõppedes oli kohtumine ka laeva personaliga. Neid, kes meie heaolu eest hoolitsesid, oli tõesti palju. Kõigepealt laeva kapten, kes on rootslane nimega Richard. Peainsener oli noor mees Sloveeniast. Hotellidirektor oli Rumi Indiast. Kokku oli kruiisituriste 45 riigist ja teenindajaid 16 riigist. Kokku läbisime umbes 5000 nautical miili, mis teeb umbes 9000 km, algus oli ju San Antonios Tshiilis. Toitu oli hoidlatesse kogutud reisi ajaks 16 merekonteinerit. Sööjaid ju ka palju.
Aga homme on toreda ja seiklusrikka kruiisi viimane päev. Ja oh kui kurb…..

04.03.2018. Kaunis ja laisklemisele pühendatud kruiisi viimane merepäev. Muidugi ei puudunud me Elvis Presleyle pühendatud kontserdilt. Esineja oli sama Helvis Brasiiliast. Oli päris lõbus. Õhtul pidime suure asja ette võtma, sest oli viimane õhtu laevas, nimelt pakkimise. Kohvrid tuli jätta kajuti ukse taha hiljemalt kella 11ks õhtul. Järgmise päeva hommikul olime juba Miamis, kus sadama terminalis ka oma kohvrid üles leidsime. Reis jätkub Miami avastamisega. Meile 16 ööd-päeva koduks olnud Norra Päike pidi minema remonti. Loodame talle veel pikka iga kruiisitamiseks.

05.03 kuni 15.03.2018. 10 päeva aega Miamiga tutvuda.
Laev maabus USAsse Miami varahommikul. Sättisime laevast väljumise võimalikult hilisemale ajale, sest meil oli vaja ainult hotelli jõuda. Kes plaanisid kojusõitu, need viidi transfeeriga soovi korral lennujaama. Meie hotell oli sadama terminalile suht lähedal, umbes 4 miili (7 km), moodsas Design Disain linnaosas Biscayne Bay lahe kaldal.  Pea kõik kuulsad moemajad on siin oma poodidega esindatud. Vastaskaldal asub kuulus Miami Beach ehk South Beach nagu kohalikud seda kutsuvad.
Miami on Florida maakonna suurim linn, elanikke 414 tuhat ja asub 143 km2. Hispaanlased asustasid Miami 1556.a ja linn ongi valdavalt hispaaniakeelne. Miami on ka korvpalliklubi Miami Heat koduks. Huvitav koht oli Wynwood. See on Miami boheemlaste ja kunstnike elukoht. Pea kõik majad on grafitit täis. Üks maja huvitavam kui teine. Palju on kunstigaleriisid ja kohvikuid.
Sõitsime linnas Miami Trolleydega ja Metromoveriga, mis on monorelsil sõitev ilma juhita vagun. Sõit mõlemas on tasuta, ka linna külalistele! Pole meie Tallinn sugugi ainuke, kus linnatranport tasuta. Pealegi tasuta ainult tallinlastele.
Kuigi olin Miamis juba kolmandat korda, oli minu jaoks palju uut. Linn ju areneb pidevalt. Ja saigi meie pikk-pikk reis otsa, täpsemalt 35 päeva. Käes viimane päev ja asjad pakkida ning taksosõit lennujaama. Ees ootas 10 tunnine lend British Airwaysiga otse Londonisse. Londonis jätkulennuga otse Tallinnasse. Koju jõudsime 36 päeva õhtuks ja lõpuks KODUS! Ja kogu reis kulges ilma ühegi viperuseta! Nüüd on siis aega pilte ja videosid läbi vaadata. Osa pilte sai interneti olemasolul Facebooki jooksvalt üles laetud. Reisipiltide kokkuvõtte tegemine võtab veidi aega. Õnneks seda mul on.

Järjekordse imelise reisi ja fotod tegi Milvi Kesa.

Kruiisipäring

Oops! We could not locate your form.