Lastega Aasia kruiisil ehk Singapurist Tai ja Vietnami kaudu Hong Kongi

Aeg:
Aprill 2014
Marsruut:
Singapur Laem Chabang (Tai) Phu My (Vietnam) Chan May (Vietnam) Halong Bay (Vietnam) Hong Kong

Lendasime Singapuri paar päeva enne kruiisi algust – kunagi ei tea, millal keegi streigib, pagas ei jõua kohale või juhtub midagi muud ootamatut. Lisaks sellele on Singapur üks minu lemmikuid ja suurepärane sihtkoht lastega reisides. Kui eelmisel korral külastasime Singapuri loomaaeda ja Jurongi linnuparki, siis seekord otsustasime minna lastega öösafarile ja külastada Singapuri uut atraktsiooni -River Safari. Jõe peale meil paadiga minna kahjuks ei õnnestunud, sest läksime sinna laupäeva pealelõunal kui kõik piletid olid juba välja müüdud. Samas on jõesõit ainult üks väike osa pargist ja pandad jm loomad ning kalad tuleb ikka endal läbi jalutada. NB! Kampsun kaasa, sest pandade juures on külm. Singapore Zoo, River Safari ja Night Safari asuvad kõik samas kohas ning kesklinnast üsna kaugel (ca 30-40min takso või bussiga). Seetõttu on hea planeerida parkide külastus samale päevale. Jurongi linnupark asub teistest parkidest eraldi ning kesklinnale lähemal.

Ööbisime Swissotel Stamfordis, kus alla 12 a lapsed ööbivad tasuta. Kuulus Raffelsi hotell on kohe üle tee – Singapore sling (virgin variant lastele) Long Bar´is kuulub alati Singapuri reisi juurde. Kui on soovi jalutada, siis ca 20min jõuab vaaterattani Singapore Flyer, „laeva“ hotelli Marina Bay Sands või Merlioni kujuni. Kui eelmisel korral külastasime Gardens Buy the Bay botaanikaaeda, siis seekord jalutasime OCBC Skyway´l – 128m pikkune jalutusrada 22m kõrgusel. Sealt kõrgelt paistis ka meie kodu kaheks järgnevaks nädalaks – Celebrity Millennium.

Celebrity Millennium väljub Singapuris uuest Marina Bay kruiisiterminalist – Marina Bay Cruise Centre. Terminal asub põhimõtteliselt kesklinnas, Marina Bay piirkonnas. Laev viibis Singapuris 2 päeva ning maalepääs oli avatud kogu öö. Singapuris tuli iga kord läbida lisaks turvakontrollile ka passikontroll ning passid korjati kokku enne laeva väljumist. Vahetult enne väljasõitu toimus kõigile kohustuslik Emergency Lifeboat Drill.

Merepäevad ja söögid

Peale kahte päeva Singapuris oli laev kaks päeva merel. Kui ma algselt mõtlesin, et neid merepäevi võiks vähem olla (kokku oli 5 päeva), siis tegelikult oli neid merepäevi just parasjagu, et natuke ka niisama puhata ja basseini ääres olla. Minu üllatuseks olid basseinid täidetud soolase mereveega. Poistel oli hea ujumist harjutada – püsisid paremini vee peal 🙂
Merepäevad olid tihedalt sisustatud kõikvõimalike tegevustega. Kell 07:00 alustas Fitness – Walk a Mile, seejärel 08:00 Breathing & Relaxation ning 09:00 lisatasu eest Zumba. Kuna muudel päevadel oli äratus hiljemalt kl.07:00, et jõuda ekskursioonidele, siis peab tunnistama, et mina ei suutnud ennast merepäevadel nii vara ärkama sundida ja minu fitness piirdus pisut hiljem alanud Tai Chi tunniga…

Trivia (mälumäng) tundus reisijate seas väga populaarne olevat – kolm korda päevas oli võimalik oma teadmised proovile panna. Korraldati ka mitmeid tervisele pühendatud seminare ja enne uude sihtkohta saabumist tutvustati pakutavaid ekskursioone ning peamisi vaatamisväärsusi. Laeva kasiino oli suur ja uhke ning mänguhuvilisi näis jätkuvat. Butiigid korraldasid erinevaid tutvustusi, loosimisi ja kampaaniad ning juveelidele, kelladele ning kosmeetikale annab Celebrity parima hinna garantii. Õhtu oodatuim üritus oli Celebrity Showtime – tõepoolest suurepärased showd ja esinejad.

Kui pakutavate roogadest rääkida, siis pearestorani toit oli suurepärane. Mitte ühtegi halba sõna (ja me võime päris kriitilised olla). Lastemenüü – ei ole uut siin ilma peal – peamiselt burger ja friikartul ning loobusime lastemenüüst nagu tavaliselt. Ilmselt olime aga täielikud erandid, sest kelnerid käisid küsimas, et kuidas me küll seda teeme, et lapsed söövad sama toitu mis meiegi … Lihtne, kallid lapsevanemad, ärge kartke külastada reisidel erinevaid rahvusrestorane, loobuge lastemenüüdest ja pakkuge oma lastele sama head ja kvaliteetset toitu nagu te isegi sööte ja nad harjuvad sellega ning söövadki kõike.

Kruiisilaevu külastanud inimesed teavad, et tasuta jagatav kohv ei ole just gurmaanidele mõeldud ja masinast tulev mahl ei ole ka just päris see mida tahaks. Alternatiivina oli hommikusöögil pakkuda värskelt pressitud apelsinimahla (3 USD) ja Café al Bacios sai suurepärast cappuccinot (5 USD). Saiad-koogid-küpsised olid kohvikus tasuta. Gelaterias pakuti ülimaitsvat itaalia jäätist – kahjuks lisatasu eest (5 USD).

Kids Fun Factori

Lastele mõeldud Fun Factory oli avatud kella 09-st hommikul kella 1-ni öösel -peale 22 oli „lastehoid“ siiski lisatasu eest. Erinevatele vanusegruppidele olid erinevad mängutoad ning Fun Factory ürituste kava toodi kajutisse igal õhtul koos laeva üldise infolehega Celebrity Today. Põnevaid tegevusi jätkus igaks päevaks ja eriti inglise keelt kõnelevad lapsed näisid lasteklubist suures vaimustuses olevat.

Sihtkohad ning ekskursioonid

Selle kruiisi puhul tuleb arvestada, et kõik sadamad (va Singapur ja Hong Kong) asuvad vaatamisväärsustest kaugel ning sõitmise peale kulub üsna palju aega. Tai – Bangkok 2h või Pattaya 40min, Vietnam – Saigon 1,5h, Danang/Hoi Ann 2h, Hanoi 3h. Samas näed bussiaknast kohalikku elu ja loodust ning kuulad giidi juttu – tegelikult olid need pikad sõidud päris huvitavad.

Laem Chabang (Tai)

Meie esimene peatus oli Tai ja laev viibis seal 2 päeva. Bangkok asub Laem Chabangi sadamast ca 2h kaugusel, Pattaya ca 40min kaugusel. Kuna olukord Bangkokis oli ja on hetkel üsna rahutu, siis otsustasime jääda Pattayasse. Tegin päris kõvasti eeltööd ja otsustasime Tais Celebrity ekskursioone mitte kasutada ja liikuda omal käel. Esimeseks päevaks rentisime auto koos juhiga. Käisime ära Nong Nooch Tropical Gardens´is (seal kulub mitu tundi) ja Pattaya ujuval turul. Meie viimane sihtkoht oli Sanctuary of Truth – imeline puidust nikerdatud pühakoda (peaks valmima 2025), mis asub põhimõtteliselt kesklinnas mere ääres. Kui Celebrity pakkus ekskursioone kas Nong Nooch Tropical Garden või Sanctuary of Truth ja Floating Market , siis need on täiesti vabalt omal käel ühe päevaga läbi käidavad.

Teiseks päevaks meil midagi ette tellitud ei olnud, kuid olime otsustanud teha rannapäeva ja minna Coral Islandile – kohalikus keeles Koh Larn, kus on kena valge rannaliiv ja puhas merevesi.

Vietnam

Vietnamis võtsime kõik ekskursioonid Celebritylt. Võõras koht ja pikad vahemaad, laeva variant tundus turvalisem. Bussid tuletasid meelde nõukaaegseid Ikarus busse, aga eks see Vietnam selline ongi. Giidid olid samas sõbralikud ja jutukad ning jäime oma ekskursioonidega väga rahule. Kui laevast võetud ekskursioonid on tavaliselt umbes poole kallimad kui ise organiseerida, siis Vietnami puhul ei saa makstud raha ja saadud ekskursioonide pärast küll nuriseda. Kuna olime lastega, siis valisime Phu My ja Chan May ekskursioonidest soodsamad – pigem „on your own“ tüüpi ekskursioonid ning mõlema ekskursiooni puhul saime tegelikult rohkem kui esialgu lubatud.

Phu My (Ho Chi Minh)

Meie esimene Vietnami sihtkoht. Ho Chi Minh (Saigon) asub Phu My sadamast ca 1,5h bussisõidu kaugusel. Saigonlaste seas tuntud puhkuse ja rannapiirkond Vungtau jääb sadamast ca 30min kaugusele, kuid kauneid liivarandu ja helesinist vett seal siiski ei ole. Väiksemad laevad pääsevad ka päris Saigoni sadamasse, kuid suuremad kruiisilaevad peavad kahjuks randuma Phu My kaubasadamas merekonteinerite keskel.

Valisime 8h ekskursiooni, mis pidi sisaldama lakitehase külastust (näidatakse kuidas käsitsi maalitakse, teokarbi tükikestega kaunistatakse ja lakitakse), turu külastust ja vaba aega Saigoni peatänaval (Don Khoi Steet oli esimene tänav, mille prantslased ehitasid). Tegelikkuses käisime läbi ka kõik Saigoni peamised vaatamisväärsused – Notre Dame kirik, postkontor, Rex hotell ja endine presidendipalee. Giid rääkis terve tee ja bussiaknast olid näha nii kaunid riisi- ja lootosepõllud, kui hurtsikud, mustus ja räpasus, mootorratturid loomulikult igal pool.

Chan May

Meie teine Vietnami sihtkoht. Laev oli dokis kaubasadamas – eemal igasugusest tsivilisatsioonist, samas ümbritsetuna kaunist loodusest. Kuna olime lastega, siis soovitati võtta Hoi An on your own transfeer. Tegelikkuses oli meil giid, kes jutustas terve 2h bussisõidu Hoi Ani. Peatusime Da Nangi juures asuval China Beachil, külastasime marmori tehast – imeilusad marmorist nikerdatud kujukesed, aiamööbel ja kaminad, hinnad soodsad ja transpordivad kuhu vaja. Hoi Anis tegi giid veel soovijatele väikese ekskursiooni – ja kõik see „transfeeri“ hinnaga. Hoi An ise on imearmas linnake. Vanalinn on autodele suletud ja liiklusvahendiks jalgratas. Kui Saigonis hoiatati sulide ja varaste eest, siis Hoi An pidi olema turistidele turvaline.

Ha Long Bay (kuulub UNESCO maailmapärandi nimistusse)

Meie viimane Vietnami sihtkoht ja ainus koht, kus laev jäi merele ning maale pääses laeva päästepaatidega. Laeva saabumine Ha Longi lahte oli iseenesest omaette vaatamisväärsus, sest laev liigub ca 3h lubjakivist ja kiltkivist moodustunud saarekeste vahel, mida on Ha Longi lahes kokku ligi 2000. Ilm Ha Long Bays oli pisut jahedam (28C) kui mujal ja kahjuks pilves ning udune. Meie laevatuuri ajaks ilm pisut selgines, kuid pool ilu jäi siiski udu varju. Laevatuur ise kestis 3h 45min ja oli reisijate jaoks väga mugavaks tehtud – laeva pääses otse Millenniumi pealt. Külastasime Thien Cungi koobast (ei sobi liikumisraskustega inimestele) ning möödusime ujuvast külakesest.

Hong Kong

Celebrity Millennium kasutab Hong Kongis uut Kai Tak terminali, mis asub kesklinnast kaugemal kui vana terminal. Meie plaan oli minna Lantau saarele suurt Buddha kuju vaatama ja kuna laeva pealt ostes oli Lantau ekskursioon 159 USD täiskasvanu ja 139 USD laps, pidasime seda liiga kalliks ja otsustasime omal käel seigelda. Soovitati kasutada metrood ja siis köisraudteega Lantaule.

Kai Takist on tasuta transfeerid erinevatesse ostukeskustesse. Meile soovitati minna Plaza Hollywoodi ja sealt metroo peale. Sirvisin bussis meile antud voldikut ja avastasin suureks rõõmuks, et täpselt ostukeskuse kõrval asub Hiina aed Nan Lian Garden ja Hiina templite kompleks Chi Lin Nunnery. Suundusime otse sinna ja tõeliselt ilus – nii aed kui templid oma kuldsete Buddha kujudega. Veetsime seal peaaegu kaks tundi ja siis oli aeg hakata seiklema metrooga Lantau suunas.

Ja meie kruiis saigi läbi. Kohvrid oli vaja eelmisel õhtul sildistatult kajuti ukse taha tõsta. Hommikul paluti kajutid vabastada kella 8-ks ja laevalt pidi väljuma 09:15. Kui laeva arve oli garanteeritud krediitkaardiga, siis midagi rohkemat tegema ei pidanud. Kohvrid sai kätte terminalist. Celebrity poolt oli võimalik tellida erinevaid transfeeri variante. Hiliste lendude puhul näiteks ekskursioon + transfeer lennujaama. Kuna meie toimetasime omal käel, siis sõitsime taksoga hotelli (takso Kawlooni maksab ca 95 hkd). Takso järjekord oli pikk, kuid õnneks ei vastanud silt „järjekord vähemalt 90 min“ tegelikkusele ja pääsesime ca 30 minutilise ootamisega.

Kokkuvõttes jäime oma reisiga väga rahule. Kui paljud arvavad, et kruiisile ei ole mõtet lastega minna, siis meie pere kogemus oli väga positiivne. Marsruut oli põnev, merepäevi just parasjagu, söögid laeval head ja tegevust jätkus kõigile. Õhtuste etenduste osas pidime natuke laste pärast valima, aga need mida nägime olid suurepärased. Ja ma ei ole veel oma reisidel kohanud niipalju inimesi, kes kõik teadsid Eestit – nii reisijad kui meeskonna liikmed – märgusõnaks Celebrity Eclipse, mis suvel ka Tallinnas peatub.

Kruiisipäring

Oops! We could not locate your form.