Silversea viietärni luksuslaeval Helsingist Kopenhaagenisse

Autor:
Hiie Aru
Kruiisifirma:
Silversea Cruises
Laev:
Silver Whisper
Kestus:
4 päeva
Aeg:
25.-28.08.2011
Marsruut:
HelsingiMariehamnVisbyKopenhaagen

Olles oma silmaga näinud mitmeid maailma parimate kruiisikompaniide uhkematest uhkemaid valgeid kruiisilaevu ja mõnega neist ka kruiislemas käinud, olin ootusrikkalt elevil kuuldes haruldasest võimalusest seilata maailma absoluutsesse eliitklassi kuuluva ja paljude väärikate auhindadega pärjatud Silversea luksuslaevaga Helsingist Kopenhaagenisse.

Eestis pole tõenäoliselt veel eriti kedagi (parandage mind kui eksin), kes Silversea ultra all inclusive luksuskruiisidel on käinud. Ka Soomes pole kallihinnaline ja elitaarne Silversea veel reisipubliku teadvusse jõudnud.

Silversea Cruises on Itaalia erafirma, täpsemalt öeldes perefirma, mis tõi oma esimese Silver Cloud nimelise aluse maailma kruiisivetele 1994. Täna kuulub Silversea laevastikku kuus väga nooblit laeva, neist viis on klassikalised lõbusõidulaevad ja kuues ainulaadne luksusklassi ekspeditsioonilaev – Silver Explorer, mis võtab pardale vaid 132 reisijat. Kui on neid, kelle elu unistus on mitte kosmosesse lendamine vaid rahvusvahelise meeskonnaga lõuna- või põhjapooluse vallutamine, siis Silverseaga on see täiesti võimalik.
Siseinfot omava inimesena vihjan veel, et see jääklassi uurimislaev ehitati 1998 aastal Soomes ja kandis algselt Sally Clipperi nime. 2008 ostis Silversea laeva ära ja ehitas ümber sviitidega luksuslaevaks. Laeval on siiski veel midagi ka endistest aegadest alles – nimelt roolis on Sally Clipperi endine kapten arktiliste vete kogemusega Soome päritolu hr Stahlberg.

Milles seisneb Silversea eripära?

Silversea’d iseloomustavad vast kõige täpsemini kolm märksõna: personaalsus, privaatsus ja elegants.
Väga personaalset suhtumist kogesin juba enne laevareisile asumist. Täpsustamaks sõidu üksikasju tuli mul suhelda Monacos asuva Silversea peakontoriga ja oli lausa imetlusväärne kui nobedasti, Kesk-Euroopale ebatüüpilise kiiruse ja täpsusega, saabusid vastused kõikidele minu meilidele. Ei peetud paljuks ka üle helistada, et uurida, kas olen ikka oma küsimustele ammendavad selgitused saanud.

Tõeline üllatus tabas mind aga mõni päev enne reisi. Nimelt saabus mulle kulleriga pakk. Ei või olla, keegi teeb juba jõulukingitusi, käis läbi pea. Pakist leidsin Silversea logoga hõbedase karbi, milles omakorda oli nahkne reisimapp, mille vahel minu isiklikud reisidokumendid ja vautsherid, nahkne kohvrilipik ja pagasikleeps, juhised kruiisikülalisele (Setting Sail Guide), 72-leheküljeline kruiisiprogramm koos ekskursioonide kirjelduste ja hindadega (Silver Shore Journal), kinkide tellimise kupong (juhuks, kui soovin oma kallist reisikaaslast merel näiteks Silversea binokli või sensuaalse massaažiga üllatada). Tänapäeva virtuaalsete piletitega harjunud inimesele avaldas säärane piletikomplekt igal juhul muljet küll.

Sellise eelhäälestusega astusin siis Helsingis Silversea Whisper`i pardale ja olin valmis suurejoonelisteks saluutideks juba uksel, aga algus oli üllatavalt rahulik ja kodune. Esmapilgul tundus laev kuidagi tibatilluke, madalate lagede ja kitsaste koridoridega. Ei mingit hingematvat kulda-karda ega jalustrabavat luksust.
Retseptsioonis tehti minust turvapilt, korjati ära pass ja väljastati seejärel kajuti võtmekaart, millest sai minu uus isikuttõendav dokument kruiisil viibimise ajaks. Uksekaardiga sai laeva sisse ja välja, ka kõik laevaostud kantakse kaardile. Tasumistund saabub kruiisi lõpus, nii on see kombeks ka teistel kruiisilaevadel.

Silver Whisper

Laevade väiksus on üks iseloomulikke jooni, mis selgelt eristab Silversea’d kõikidest teistest kruiisifirmadest. Silversea laevad võtavad pardale vaid 296-540 reisijat, samal ajal kui nii mõnedki tänapäeva ujuvad hiiglased mahutavad kümme korda enam. Laevafirma erakordsus avaldub ka faktis, et reisijate ja meeskonna suhe on umbes 1:1. Kõlab uskumatult, aga nii see tõesti on ja see on üks ülipersonaalse teeninduse võtmeid.

Meie ujuvhotell Silver Whisper on loodud sõidutama 382 reisijat. Kõige kõrgemal, 10. tekil sai imelise merevaate saatel fitnesssaalis kilosid alla võtta, spaa- ja iluprotseduure nautida või Observation saal-baaris niisama oleleda. Laeva välistekilt ei puudunud ka jooksurada ja golfisimulaator, lauatennis ja lamamistoolidega basseiniala koos grillbaariga. Kajuteid jagus seitsmele tekile, kõik suurepärase merevaatega. Loomulikult kuulub ühe kruiislaeva standardvarustusse ka showsaal, butiigid, kasiino ja hulk baare-restorane, millest paar sõna edaspidi.

Sviit butler`iga

Silversea eripäraks on see, et kõik kajutid on sviidid ja neist 85% privaatrõduga. Sisekajuteid ei ole. Sviidid on uskumatult ruumikad (kuni 100 m2). Meie oma sai kardinaga pooleks jagada ja selliselt sai soovi korral tekitada 2-toalise, magamistoa ja elutoaga numbri. Naisreisijad vaatavad enamasti alati väga kriitilise pilguga üle vannitoa. Suurust ja luksust oli, patt oleks kurta. Oli nii vann, kuhu ei jõudnudki, ja dušinurk ning volüümikas kahe valamuga marmortualettlaud, mis mahutas vaevata kõik meie iluatribuudid. Kirsiks tordi peal oli luksuslik tualett-tarvete sari Bvlgarilt. Siinkohal tuleb kohe ära mainida, et kui teie eelistus on midagi tsitruselisemat, siis paluge oma sviidi toateenril (24h toateenindus kuulub hinna sisse) tuua teile Ferragamo šampoonid-seebid ja teie soov saab kohe täidetud. Allergikute tarvis on saadaval ka lõhnatu vannisari.

Meil sai toateenriga (butler) kohe alguses veidi nalja ka. Olime just sisenenud oma sviit-kajutisse, jõudnud veidi ohhetada-ahhetada, kui juba oli tõmmu teener ukse taga käes kandik kosmeetikumidega. Mina siis viisakalt talle selgitama, et meil on kõik šampoonipudelid veel kenasti täis, et meie varusid pole veel vaja täiendada. Siis selgus, et noormees tuli meile erinevaid sarju presenteerima ja meie eelistusi uurima. Kuna me ei osanud kohe otsustada, millist võtta või jätta, siis saatsime ta viisakalt minema. Õhtul selgus, et ta oli iseenda tarkusest meile lisaks ka Ferragamo dushisarja vannituppa toonud. Ja see oli ju täitsa tore.

Sviidis jagus veel üllatavaid pisidetaile. Toas oli ruumikas peegeluksega „astu sisse“ garderoob, mitte mingi igav riidekapp või konks seinal. Sai kohvrid, riided kenasti silma eest ära panna. Saabumisel ootas meid laual jäänõus vahuvein (Heidsieck&Co), elus orhideed, kirjatarbed, postkaardid ja ümbrikud, binokkel, vannimantel ja sussid, baarikapp täis karastusjooke. Alkoholi nagu ka toitu sai menüüst 24 h tuppa tellida.

9 patja

Silversea padjastrateegia väärib samuti eraldi ära märkimist. Öökapikeselt leidsin patjade reklaamvoldiku. Tundus veidi imelik, et selline promoleht mulle lugemiseks oli pandud, aga no las ta siis olla pealegi. Lähemal uurimisel selgus, et igal reisijal on võimalik sellest 9 padjalisest kvaliteetkollektsioonist endale sobiva täidise ja kujuga peaalused välja valida ja tellida siis oma sviiti. Kõik ikka selleks, et sinu kruiisipuhkus oleks täiuslik ja uni hea. Veel üks väike killukene Silversea luksuse puzzlesse.

Ajaviidet igale maitsele

Iga päev toodi meie sviiti Silversea Chronicles, mis andis teada kuhu riiki-sadamasse laev jõuab ja kõiksugu kasulikku infot sihtkoha kohta. Lisaks sisaldus selles kellaajaline laevaürituste programm, kust sai juhtnöörid ka õhtuse dresscode`i kohta.

Laeva päevaprogramm oli tihe sisaldades nii treeningtunde, viktoriine, kokakursusi, showsid, muusikute etteasteid baarides, kruiisisihtkohtade presentatsioone ja palju muud. Raamatukogust sai valida lugemist kui ka DVDdel filme, et neid siis oma sviidis pühas rahus ja dringiklaas käes vaadata.

Riietumine on alati üks enim küsimusi tekitav teema esmakruiisijate hulgas. Mõnel õhtul oli riietussoovitus casual, siis informal ja harvemini ka formal. See viimane eeldab kõige pidulikumat ja uhkemat tualetti, šikimad mehed on siis smokingis, aga tume ülikond ajab asja ka ära. Daamid saavad oma õhtukleite demonstreerida, aga kokteilikleidike sobib ka. Pidulik riietus on alati nõutav kui olete reserveerinud õhtusöögi Silversea kõige-kõige peenemas restoranis Le Champagne by Relais & Chateaux.

Gurmeenaudingud ja prillid

Kruiisipuhkuse üks väga oluline osa on toiduelamused, vähemalt mina ootan neid alati väga. Silversea neid tõepoolest ka pakkus.
Le Champagne restorani menüü on valminud maailmakuulsa Relais & Chateaux veini- ja kulinaariagurude dirigeerimisel. Restoran on väike ja intiimne, seinad maast laeni täis veiniriiuleid, kus leiab ilmselt ka kõige nõudlikum klient enda lemmik veinimaja ja eelistatud aastakäiguveini.
6-käiguline õhtusöök Le Champagne’is oli üsna eriline elamus. Sissejuhatuseks toodi igale õhtusöögil osalejale tema nimeline menüü, mis algas John T. Bakeri oodiga veinile, sisaldas tervitust Le Champagne’i peakokalt ja sommeljeelt ning sellele järgnes roogade loetelu.

Meie laudkonna ühel liikmel tekkis menüü lugemisega probleem – prillid olid maha jäänud ja nähtavus null. Meie kõigi suureks üllatuseks oli hetke pärast kelner soliidse puust karbiga laua juures, avas kaane ja oh imet, sees oli korralik prilliarsenal.

Ka toitude serveering ja kelnerite askeldamine avaldas muljet. Osa maitsekombinatsioone olid minu jaoks harjumatud ja ehk liiga leebelt maitsestatud, aga lõpeks ei pea ju alati seapraadi sööma. Iga käigu juurde pakuti uut veini, mis sommeljee oli spetsiaalselt selle toidu tarvis välja valinud. Tunnistan, et nii palju maitseid korraga ajas minu maitsemeeled üsna sassi. Söögiga ei tasu siiski üle pingutada. Olen seda meelt, et Less is more.

Silversea La Terrazza restorani soovitan neile, kes armunud itaalia kööki. Maitsenaudingud on garanteeritud. The Restaurant sobib klassikalise prantsuse köögi asutajatele. Kruiisil olles on aega ja tasub nende kõigiga tutvuda. Restoranide põhimenüü on sama, kuid iga päev lisatakse ka mõned uued road.

Hommikusöögi buffet oli rikkalik, rohkelt puuvilja, väga head juustu, omletti ja pannkooke tellimustööna, igasuguseid saiakesi ja palju muud maitsvat. Esimesel hommikusöögil tabas mind väike ehmatus. Olin just taldrikule parimad palad valmis pannud ja asutasin end lauda minema, kui järsku haaras üks kelneritest hoogsalt mu taldriku ja aitas mul seda lauda kanda. See žest oli nii ootamatu ja naljakas, et jäin sambana seisma. Siis selgus, et see on osa hommikusöögirituaalist ja nii kordub see igal hommikul.

Toateenindus

Kuna Silversea ultra all inclusive teenindus võimaldab ööpäevaringselt toitu ja jooke ka tuppa tellida, siis ühe hommikusöögi otsustasime veeta kajutis ja nautida elu kogu raha eest. Hommikueine tellimiseks on kajutis “in-suite breakfast” menüü, mis tuleb hiljemalt öösel kell kaks ukse taha postkasti panna ja toateener korraldab edasi kõik mis vaja.

Meie valisime siis natuke puuvilja, omletti, saiakest, kohvid ja mahlad, Wellness Optioni realt ka veidi… Hommikul kui kelner toitudega saabus, vajus mul suu üllatusest ammuli. Kausse ja kopsikuid oli tohutu hunnik. Tundus, et seda sööki jätkub suuremale seltskonnale. Tegelikult asi nii hull siiski ei olnud, iga toit oli pandud eraldi kuppelkaanega taldrikule. Järgmisel hommikul pidasime siiski paremaks iseteenindusvarianti kasutada.

Väiksus on voorus

Väiksus on mõnes mõttes Silversea suur voorus, sest just tänu väikestele laevadele on Silversea`l võimalik külastada vägagi eksootilisi sadamaid ja koostada masstoodangust erinevaid, põnevate marsruutidega kruiisiprogramme kõikidele kontinentidele. Programmidest võib välja lugeda 450 sadamat ja nagu laevafirma lubab, on nende seas kindlasti ka iga reisija unistuste TOP10 paigad. Silversea kunded on reeglina ilma näinud maailmarändurid, kes on firmale suuresti lojaalsed, kuna neile „söödetakse“ ette üha uusi ahvatlevaid mereseiklusi ja poputatakse pardakrediitidega.

Kosmopoliitne seltskond

Klientidest rääkides olgu mainitud, et 50% reisijatest on ameeriklased ja ülejäänud seltskond pärit kõikjalt maailmast. Euroopas on Silversea`l enim austajaid Suurbritannias, Saksamaal ja loomulikult Itaalias. Meie laeval oli kuulda nii tuntud kui tundmatuid keeli ja visuaalsel vaatlusel võis tuvastada arvestataval määral külalisi ka Aasia maadest. Tere tulemast kosmopoliidid!

Valdav osa publikust oli soliidses eas abielurahvas, sekka ka noori õnnelikke paarikesi, arvan, et honeymoonerid. Lapsi Silverseal ei näe, neil pole seal midagi teha.

Üldine õhkkond on väga rahulik, väljapeetud, kaasreisijad tervitavad üksteist. Laeval viibides oli tunda, et teenindav personal hoiab sul märkamatult kuid järjekindlalt silma peal. Teenindus on tähelepanelik, aga mitte pealetükkiv. Sinu eelistused baaris pannakse kohe tähele, sinu soove loetakse silmist. Baarman mäletab, et tellisid eelmisel päeval Cosmopolitani ja on valmis sulle taas su lemmikdrinki segama või siis juba hoopis midagi muud. Küsi, mida ihkad või kui ei tea, siis lase soovitada. Lahja ja kange margialkohol kuulub Silverseal hinna sisse nii baarides kui restoranis, soovi korral saad neid ka tuppa tellida. Kajutis ja restoranis on ka veinikaart, kust võib tellida eriti erilisi ja eriti hinnalisi veine, need siis juba lisatasu eest.

Ekskursioonile päästepaadiga

Iga Silversea kruiis on avastusretk. Kruiisikülalistele pakutakse sadamates võimalust osaleda nii rühma- kui ka privaatekskursioonidel. Ekskursioone saab tellida laevafirma veebist pärast seda kui kruiis on reserveeritud ja kliendi andmed on laevafirmale edastatud. Ekskursioonide eest ette maksta ei saa. Tasumine toimub kruiisi lõpus krediitkaardiga või sularahas. Laeva valuuta on USA dollar.

Meie reis viis meid Ahvenamaale, Mariehamni ja ja Gotlandile Visbysse, kus osalesime laevafirma poolt pakutud tuuridel. Ekskursioonid toimuvad inglise keeles ja on hästi korraldatud. Laevast on rühmaga alati kaasas ka saatja, kes igas peatuses rahva taas üle loeb, et keegi juhtumisi kaduma ei läheks.

Visbys ei saanud meie laev tugeva tuule tõttu kai ääres randuda ja nii sõidutati meid päästepaatidega (Tender Boats) sadamasse. Kolm meremeest abistasid reisijad kenasti katusega paatidesse ja samal viisil toimetati meid ka tagasi. Kes ekskursioonist ei hoolinud, need said linna peal omapäi jalutada. Silversea transfeer linna on reeglina alati hinna sees.

Silversea pakub oma klientidele ka kaptenisilla külastust. Teistel kruiisilaevadel, ilmselt turvalisuse tagamise huvides, seda võimalust enam eriti ei pakuta.
Loomulikult kasutasime ka meie lahket võimalust ja vaatasime üle, kes ja kuidas seda luksusalust siis tüürivad.

Kruiisipäring

Oops! We could not locate your form.

Kruiisikeskus Facebookis